Jak zorganizować pracę kliniki dentystycznej

Coraz więcej powstaje prywatnych gabinetów dentystycznych, jednak sposoby ich prowadzenia i panującej wewnątrz kultury pracy są różne. Istnieje jednak kilka sprawdzonych praktyk, które podniosą prestiż kliniki i sprawią, że pacjent nie będzie chciał iść już do żadnej innej.

Dobre praktyki pracy dentysty

A-Dent w KrakowiePo pierwsze ważny jest kontakt z pacjentem. Dobrze by było, gdyby mógł on mieć bezpośredni kontakt do lekarza, który go leczy, i mógł podzielić się z nim wszystkimi obawami. Dentysta powinien mieć więc służbowy telefon, pod którym w miarę możliwości jest dostępny. Po drugie, ważna jest jawność kosztów. Często zdarza się, że ostateczny koszt leczenie poznajemy dopiero po dokonaniu usługi. Lekarz robi coś, co uważa za słuszne, nie pytając pacjenta, czy jest gotowy ponieść koszty leczenia. Kiedy pacjent jest zdziwiony, najczęściej mówi mu się wtedy, że cennik jest ogólnie dostępny i trzeba było spojrzeć na stronę internetową. Problem w tym, że specjalistyczne terminy, takie jak „pełen wypełnienie” czy „piaskowanie” nie są pacjentowi znane i nie zawsze jest on w stanie szybko wychwycić, o co chodzi, i jeszcze przypomnieć sobie cenę. Poza tym, kiedy jest informowany o konieczności przeprowadzenia jakiegoś zabiegu w czasie, gdy siedzi na fotelu dentystycznym, ufa lekarzowi i zgadza się na wszystko. Jeśli wychodząc będzie musiał zapłacić o wiele więcej, niż się spodziewał, na pewno już do nas nie wróci. Niestety nie wszystkie gabinety od razu informują o kosztach. Pozytywny wyjątek stanowi klinika A-Dent w Krakowie. Z innym prywatnym gabinetem stosującym takie praktyki niestety się jeszcze nie spotkałem.

Ponadto dobrym pomysłem są rabaty dla stałych klientów. Nowi przychodzą i odchodzą, a jeśli ktoś obdarzył nad zaufaniem na dłużnej, warto się mu odwdzięczyć i tym samym utrzymać klienta. Żeby pacjent czuł się dobrze w klinice dentystycznej, nie potrzeba wiele. Należy postawić na autentyczność, jawność i kontakt. Pacjent musi wiedzieć, że jest traktowany poważnie i że nie próbuje się z niego wycisnąć pieniędzy tanimi sztuczkami, takimi jak nieinformowanie o cenie zabiegu przed jego wykonaniem. 

Top